söndag 16 november 2008

en dikt ! :D

det går minuter, timmar, dagar.
det är något, vet inte vad men det är någonting som händer.
det är en liten röst i mig som säger någonting, den är svag så jag kan inte riktigt tyda den.
vet inte heller riktigt vart den kommer ifrån. kommer den från mitt huvud, min mage eller mit hjärta? vet inte riktigt den är för långt borta.

det går minuter, timmar, dagar.
vi träffas. det går fler dagar, veckor.
det börjar kännas konstigt, rösten blir starkare. det märks nu att den kommer från mitt hjärta men det är en delad känsla. en del av det liksom pirrar i magen.

det går minuter, timmar, dagar.
vi börjar umgås som någonting mer nu. vad är det som händer ?!
rösten börjar nästan ropa lite nu för att jag ska uppfatta.
den kommer ifrån hjärtat helt nu. vet inte vad jag ska ta mig till, allt är annorlunda.

det går minuter, timmar, dagar.
telefonen ringer ofta nu, underbart. pratar om allt och ingenting.
rösten i mitt hjärta skriker, en dag exploderar den.
det som blir kvar av den stannar kvar i mig och det kittlar, det försvinner inte.
någon måste hjälpa mig.

det går minuter, timmar, dagar.
nu vet jag, jag vet ! det är du som gör allt det här.
det går inte att hålla tillbaka. måste få vara med dig. vart är du ?
det kittlar fortfarande i magen. du är som en sol som kom och lyste upp mitt liv.
det är det som rösten försökte säga hela tiden. att det är du, du som är den rätta.
den exploderade känslan i mig var att jag blev förälskad i den bästa.

det går sekunder, minuter, timmar.
du kom och sa att du kände lika dant.
nu går det inte en dag utan att du finns i mina tankar.
att få känna din kropp mot min, att få nudda dina läppar.
att nudda din hud gör så att jag ryser.
jag älskar dina läppar, jag älskar din kropp, jag älskar dig!

Inga kommentarer: