torsdag 8 oktober 2009

Tänkte berätta om min operation idag.

Imorse så klev jag upp med mamma för hon skulle åka på kommun huset och ställa upp sina saker till en utställning dom hade. Blev ingen frukost för mig inte.. Sen när vi hade fixat klart på utställningen så for vi till sjukhuset och satt oss och väntade utanfär käkkirurgen.
Sen blev jag inropad. Då gick jag mamma och sköterskan in i ett litet rum där jag fick ta lugnande. Fick ligga där tills det hade verkat. Sen gick vi in i operations salen. och jag fick lägga mig ner och dom hedde gröna dukar över mitt ansikte. Sen så gav dom mig bedövining, rätt mycket. Kändes som om min läpp var en decimeter :o. Sen började han och skära upp gommen precis bakom framtänderna liksom så att det blev typ en "flik". Han fick borra fran en tand som inte hade växt så långt än. Sen satta han fast ett fäste med en stålträd på varje tand och sen drog han ut min två mjölktänder, ena gjorde ont för jag tro att bedövningen höll på att börja släppa. Sen skulle han sy ihop gommen. så han började utfrån och drig tråden mellan tänderna och sen sydda han fast gommen vid tandköttet, typ. Sen sista styngnet så hade bedövningen börjat släppa på vänster sida så det gjorde fruktansvärt ont.

Operationen tog ungefär en timme, efter det fick jag lägga mig och vila igen. Var rätt yr och hade ont som fan. Hade ingen känsel i läppen så kunde typ inte prata :p. Sen så fick jag ju inte äta nåt heller :o.. sen följde jag med mamma till jobbet igen och var där i typ två timmar ! Fick bara dricka vatten! Sen nu har jag ätit korv och mos :o. gick inte så bra att tugga korven direkt. Fick tugga längst inte och kan inte bita ihop riktigt, då gör det ont. Men får väl äta yoghurt och nyponsoppa hela kvällen :D haha.

Dom på sjukhuset skicka ett brev till tandregleringen så när det här har läkt får jag nog tandställning !!

Puss

1 kommentar:

Tina sa...

Usch så läksigt det låter! Kanon att det gick bra ändå! :D